Nordean pankkipalvelut pois käytöstä tulevana sunnuntaina
Nordealla on tulevana sunnuntaina lähes koko vuorokauden kestävä laaja palvelukatko, joka vaikuttaa pankkiasiointiin.
Nordean tietojärjestelmille tehdään muutos- ja ylläpitötöitä, joiden myötä palvelukatko alkaa sunnuntaina 7.3. aamuyöllä kello yksi.
Korttien osalta sen arvioidaan päättyvän noin kello 21.00 ja muiden palveluiden osalta noin kello 24.00.
Nordea tiedottaa, että katkon aikana Nordean korteilla ei voi nostaa käteistä, eikä Nordean pankkitunnuksia voi käyttää sähköiseen tunnistautumiseen. Esimerkiksi terveydenhuollon ajanvarauksiin tai kirjautuminen Suomi.fi -palveluun ei onnistu katkon aikana. Matkalla olijoita Nordea kehottaa maksamaan hotellilaskun jo lauantaina, jos matka ulottuu sunnuntaihin asti.
Verkko- ja mobiilipankit ovat pois käytöstä katkon ajan. Korttimaksaminen onnistuu rajoitetusti esimerkiksi kaupoissa ja bensa-asemilla, mutta siinä voi esiintyä hitautta, eikä maksaminen välttämättä onnistu.
Katko vaikuttaa myös maksamiseen sellaisissa sovelluksissa ja palveluissa, joihin Nordean maksukortti on lisätty maksuvälineeksi. Nordean maksukorteilla ei katkon aikana voi myöskään maksaa verkkokaupassa.
– Kaikkia teknisiä muutos- ja ylläpitotöitä ei voida valitettavasti tehdä ilman vaikutuksia asiakkaisiin. Pahoittelemme katkosta asiakkaillemme koituvaa haittaa ja kehotamme kaikkia varautumaan siihen esimerkiksi tekemällä tarpeelliset hankinnat jo lauantaina ja varaamaan sunnuntaille käteistä rahaa tarpeen mukaan. Erityisesti haluamme muistuttaa hyvissä ajoin varautumisesta hiihtolomaa tänä ajankohtana viettäviä, Nordean henkilöasiakkaista vastaava johtaja Jani Eloranta kertoo tiedotteessa.
Nordean puhelinasiakaspalvelu on avoinna sunnuntaina klo 9–17, mutta katkon aikana sieltä saa vain yleisneuvontaa. Palvelukatko pyritään pitämään mahdollisimman lyhyenä, ja palvelut palautuvat asiakkaiden käytettäviksi sitä mukaa, kun katkon aikana tehtävät työt etenevät.
Korttien sulkupalvelu 020 333 toimii katkon aikana normaalisti.